Parandades hoiame loodust!

Banner

 

Oleme säästlikud ja keskkonnateadlikud, et maailm oleks jätkusuutlik ka tulevastele põlvedele.
Nii nagu me sorteerime prügi, nii me võiksime ka rohkem autosid parandada. Eestis parandatakse vaid kümnendik autoklaase, enamik klaase vahetatakse uute vastu.

Kui klaasiparandusest tekib 3-14 grammi prügi, siis vahetusel üle 14 kilogrammi.

Parandades hoiame loodust!

Soovitus: kui viid auto remonti, siis küsi, kas autoklaasi oleks võimalik parandada selle vahetamise asemel.
Üldjuhul on võimalik autoklaasi parandada ja tulemus on vahetusega samavääriline.

 Hea teada: 

  • Sõiduki garantii ei katke, kui klaasi parandatakse.
  • Kui aga klaasitäke on juhi vaateväljas, siis tavaliselt seda ei parandata, vaid klaas vahetatakse välja.
  • Kui soovid klaasi vahetamist, siis kaskokindlustuse klientidelt nõutakse üldjuhul omavastutuse summa tasumist. Kui parandad täket, siis omavastutust ei ole vaja maksta.

2023. aastal oli vabatahtlikus sõidukikindlustuses 78 500 juhtumit kogukahjuga 117 miljonit eurot. Neist üle kolmandiku ehk 37 protsenti olid klaasikahjud. 

2023. aastal hüvitasid kaskokindlustuse seltsid 29 000 klaasikahju 17 miljoni euro eest. Keskmine kaskokindlustuse kahju oli 1485 eurot.

Graafik


Kindlustusseltsid hüvitavad kahjusid kogutud kindlustusmaksetest. Kui vahetame kõik autoklaasid uute vastu, siis maksavad kõik kindlustuse eest rohkem. Samas ei pruugi kõikide autodetailide parandus olla vahetusest odavam. Seega ei ole põhiprobleem rahas, vaid säästlikus mõtteviisis.