Tarbijad eelistavad üha enam otsekanaleid kindlustuslepingute sõlmimiseks
14.09.2016
Kindlustusturul on toimumas muutused ja kindlustuse müük on aina enam suundumas kindlustusseltside iseteeninduskeskkondadesse, samasugust muutust kogeb lisaks Eestile ka muu maailm.
„Tarbijad ootavad, et kindlustuse ostmine on-line keskkonnast töötab samasugusena nagu ükskõik millise toote või teenuse ostmine internetist. Seepärast on ka paljud kindlustusseltsid viimased aastad suunanud aja ning vahendid e-keskkondade arendusse ning tänaseks võib öelda, et pingutus on olnud seda väärt,“ ütles Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.
ERGO müügidirektor Hiljar Kõiv kinnitab: „ERGO poolt pakutavad kindlustuse e-kontori lahendused on osutunud äärmiselt populaarseteks ning käesoleva aasta e-kanali tehingute maht ja arv on kasvanud võrreldes eelmise aastaga üle 50 protsendi.“
Evelyn Karming, PZU Kindlustuse jaemüügijuhi sõnul on internetis kindlustuslepingute sõlmimine hoogsalt kasvav trend. „PZU Kindlustuse e-poes sõlmiti tänavu liikluskindlustuse lepinguid poole rohkem kui eelmisel aastal. E-poes on nii liiklus- kui ka kaskokindlustuslepingu sõlmimine kliendi jaoks väga lihtne ja kiire,“ lisas Karming. Lisaks lihtsusele on määrav kindlasti ka hind – e-poes sõlmitud lepingud on tavahinnast kuni 15 protsenti soodsamad.
„Kui varasematel aegadel toetasid kasvu bürood ja kliendiga kohtumised, siis viimastel aastatel toetab otsekanali kasvu e-kanal ja telefon,“ ütles If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss. Ta lisab, et üha rohkem inimesi leiab, et internetist osta on mugav, kiire ning lihtne. Sel põhjusel on If Kindlustus igal aastal investeerinud oma e-kanali arengusse, et tuua kliendile kõik vajalikud teenused mugavalt koju kätte. „E-kanali kasvu mõõdame iga aasta kümnetes protsentides ja ka see aasta sooritatakse meie e-kanalis rohkem kui 100 000 ostu. Lisaks eelistatakse meie e-kanalis edastada kahjuteateid, mis on kliendile väga mugav,“ rääkis Porss.
„Kindlustusseltsi iseteeninduskeskkonnast kindlustust ostes on lisaks kasutajamugavusele kindlasti suur argument ka odavam hind, olles keskmiselt 15% soodsam kui kindlustusvahendajate kaudu ostes. Kindlasti tuleb aga läbi lugeda kindlustustingimused ehk see, mille vastu kindlustad ja millised on kindlustuslepingus välistused. Tähelepanu peab pöörama ka kindlustuskatte suurusele,“ lisas Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.
Eesti Kindlustusseltside Liit on Eestis tegutsevaid kindlustusandjaid ühendav organisatsioon, mis loodi 15. veebruaril 1993. aastal. EKsL-i eesmärk on esindada oma liikmete ühiseid huve kindlustussektori ja kogu riigi sotsiaal- ning majanduskeskkonna edendamisel. Kõik Eestis tegutsevad kindlustusandjad on EKsL-i liikmed. EKsL on omakorda Euroopa kindlustusandjate ühenduse Insurance Europe liige. EKsL teeb koostööd Eesti Liikluskindlustuse Fondiga, mille liikmeteks on liikluskindlustuse kindlustusandjad.
Lisainfo:
Jaanika Käärst
Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht
tel 667 0517, mob. 5109728
e-post jaanika.kaarst [at] lkf.ee , www.eksl.ee
„Tarbijad ootavad, et kindlustuse ostmine on-line keskkonnast töötab samasugusena nagu ükskõik millise toote või teenuse ostmine internetist. Seepärast on ka paljud kindlustusseltsid viimased aastad suunanud aja ning vahendid e-keskkondade arendusse ning tänaseks võib öelda, et pingutus on olnud seda väärt,“ ütles Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.
ERGO müügidirektor Hiljar Kõiv kinnitab: „ERGO poolt pakutavad kindlustuse e-kontori lahendused on osutunud äärmiselt populaarseteks ning käesoleva aasta e-kanali tehingute maht ja arv on kasvanud võrreldes eelmise aastaga üle 50 protsendi.“
Evelyn Karming, PZU Kindlustuse jaemüügijuhi sõnul on internetis kindlustuslepingute sõlmimine hoogsalt kasvav trend. „PZU Kindlustuse e-poes sõlmiti tänavu liikluskindlustuse lepinguid poole rohkem kui eelmisel aastal. E-poes on nii liiklus- kui ka kaskokindlustuslepingu sõlmimine kliendi jaoks väga lihtne ja kiire,“ lisas Karming. Lisaks lihtsusele on määrav kindlasti ka hind – e-poes sõlmitud lepingud on tavahinnast kuni 15 protsenti soodsamad.
„Kui varasematel aegadel toetasid kasvu bürood ja kliendiga kohtumised, siis viimastel aastatel toetab otsekanali kasvu e-kanal ja telefon,“ ütles If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss. Ta lisab, et üha rohkem inimesi leiab, et internetist osta on mugav, kiire ning lihtne. Sel põhjusel on If Kindlustus igal aastal investeerinud oma e-kanali arengusse, et tuua kliendile kõik vajalikud teenused mugavalt koju kätte. „E-kanali kasvu mõõdame iga aasta kümnetes protsentides ja ka see aasta sooritatakse meie e-kanalis rohkem kui 100 000 ostu. Lisaks eelistatakse meie e-kanalis edastada kahjuteateid, mis on kliendile väga mugav,“ rääkis Porss.
„Kindlustusseltsi iseteeninduskeskkonnast kindlustust ostes on lisaks kasutajamugavusele kindlasti suur argument ka odavam hind, olles keskmiselt 15% soodsam kui kindlustusvahendajate kaudu ostes. Kindlasti tuleb aga läbi lugeda kindlustustingimused ehk see, mille vastu kindlustad ja millised on kindlustuslepingus välistused. Tähelepanu peab pöörama ka kindlustuskatte suurusele,“ lisas Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.
Eesti Kindlustusseltside Liit on Eestis tegutsevaid kindlustusandjaid ühendav organisatsioon, mis loodi 15. veebruaril 1993. aastal. EKsL-i eesmärk on esindada oma liikmete ühiseid huve kindlustussektori ja kogu riigi sotsiaal- ning majanduskeskkonna edendamisel. Kõik Eestis tegutsevad kindlustusandjad on EKsL-i liikmed. EKsL on omakorda Euroopa kindlustusandjate ühenduse Insurance Europe liige. EKsL teeb koostööd Eesti Liikluskindlustuse Fondiga, mille liikmeteks on liikluskindlustuse kindlustusandjad.
Lisainfo:
Jaanika Käärst
Eesti Kindlustusseltside Liidu tarbijahariduse valdkonnajuht
tel 667 0517, mob. 5109728
e-post jaanika.kaarst [at] lkf.ee , www.eksl.ee